Coding Pirates Game Jam 2016

Coding Pirates Game Jam 2016

Med støtte fra:
Microsoft
Creuna
ITMinds
Hippomini
Kiloo
Incuba

Årets Game Jam 2016 blev afholdt i weekenden, den 26.-27. november. Det blev afholdt på 2 lokationer et i Århus og et i Lyngby. Gå ind på Coding Pirates Game Jam 2016 siden og se spillene fra børnene.

På Sjælland var de frivillige mødt glade og spændte ind kl 8.00 i Microsoft-bygningen i Kgs. Lyngby og gjorde alt klar til kl. 10.00, hvor ca. 125 oppakkede pirat-børn mødte op, for at tjekke ind med alt til at klare sig igennem en hel weekend med spiludvikling.

De fik udleveret årets T-shirt og lidt goodies – deri blandt en tamagotchi, som for mange af børnene var lidt af en gåde. Her kunne deres forældre træde frem og forklarer dem det med store smil og annekdoter fra egen barndom.

På bare 15 min havde alle børnene været igennem tjekind og Kl. 10.15 gik showet så for alvor i gang. Her kom Martin Exner(founder og formand for Coding Pirates hoved bestyrelse) og indtog scenen for at velkomme alle og give børnene en masse informationer omkring eventet. Alle sad med store ører og lyttede til formanden. Kl. 13.00 blev så årest tema introduceret – “Digitale kæledyr”!

 

I år var lidt af en seværdighed, da DR Ultra havde meldt sig på banen til at følge Coding Pirates Game Jam 2016 eventet, så I kan tro, der var kabler, kameraer og skærme til den helt store guldmedalje. Der var ikke et øje tørt, hvad angår aktiviteter omkring børnene, og alligevel fik de arbejdet hårdt på deres projekter. For kl. 13.00 søndag skulle alle spil nemlig være afleveret og klar til votering af de 3 “hemmelige” dommere, nogle af børnene havde dog allerede været skarpe nok og set at Comkeans navneskilt bar teksten “Dommer” på, men hvem de to andre var, blev der gisnet meget om.

Nu bliver man jo temmelig sulten af at få så mange informationer, så pausen bød på en pallette af sammenskudsretter, som børnene havde haft med. Det var en fantastisk lækker overdådig buffet og den faldt i rigtig god jord.

Børnene blev derefter lukket ud af salen, i små 10 min. for at blive “TEAMinated” – tjekket ind i vores seje TEAMinator system, (lavet af Kristoffer Rath Hansen) designet til at fordele alle børnene ud på hold. Det strøg bare derudaf og kl. 14.45 var alle børnene delt ud på hold og klar til at brainstorme deres ideer og gå igang med at udvikle en masse spil.

 

Har du været med og mistet eller glemt nogle egendele efter eventet, kan du kontakte os her lyngby@codingpirates.dk. Der vil være mulighed for at komme ud og hente det, den 6. dec mellem 17-19 i Coding Pirates Lyngby Afdelingen