Medlemsskab og stemmeberettigelse

For at være medlem af Coding Pirates Denmark, og dermed at kunne stemme og stille op til generalforsamling i Coding Pirates Denmark skal man være betalende medlem i sin lokalforening.

Børnene bliver medlem af Coding Pirates i hele det indeværende kalenderår, hvor de melder sig til ugentlige workshops. Alle børn har stemmeret og kan stille op til hovedbestyrelsen. Børnene kan få støtte af forældrene til generalforsamlinger m.m.

Som frivillig bliver man medlem ved at melde sig ind i den lokalforening man er frivillig i. Medlemsskabet koster 75 kr. pr. år, og pengene går ubeskåret til lokalforeningen. Indmeldte frivillige har stemmeret og kan stille op til hovedbestyrelsen.

Som medlem modtager du automatisk indkaldelse til generalforsamling og ekstraordinære generalforsamlinger i din lokalforening og i Coding Pirates Denmark. Du modtager også nyhedsbreve fra Coding Pirates og invitationer til lokale og nationale events.

Sådan bliver du medlem:

Hvis du er frivillig og ikke har egne børn opskrevet i medlemssystemet:

1. Tilmeld dig som frivillig: her https://members.codingpirates.dk/volunteer
  2. Når du har indtastet dine oplysninger, modtager du en e-mail med et link, der gør det muligt at tilgå medlemssystemet
  3. Når du er inde på medlemssiden, kan du se en række aktiviteter med muligheden at tilmelde sig. De har navne som “Foreningsmedlemsskab 2018: Coding Pirates København”.
  4. Du skal finde den aktivitet, der hører til din lokalforening. Når du klikker på en medlemsaktivitet, vil du i teksten også kunne bekræfte, hvilke lokalafdelinger der er under lokalforeningen, før du tilmelder dig.
  5. Når du har fundet den rette, trykker du på knappen “tilmeld: dit navn” og gennemfører indmeldingen og betalingen med kreditkort.
  6. Du vil modtage en bekræftelse pr. email, når du er indmeldt og din betaling er godkendt. Du er nu medlem af foreningen og vil modtage afstemningslink til generalforsamlingen.

Hvis du allerede har dit barn opskrevet i medlemssystemet:

1. Gå ind på medlemssiden ligesom du plejer, når du tilmelder barnet til klubaften. Hvis du har glemt linket, kan du få det tilsendt igen ved at gå ind på siden https://members.codingpirates.dk/ og indtaste din e-mail i det første felt. Du vil så modtage en email med link til din side.
  2. Når du er inde på medlemssiden, kan du se en række aktiviteter med muligheden at tilmelde sig. De har navne som “Foreningsmedlemsskab 2018: Coding Pirates København”.
  3. Du skal finde den aktivitet, der hører til din lokalforening. Når du klikker på en medlemsaktivitet vil du i teksten også kunne bekræfte, hvilke lokalafdelinger der er under lokalforeningen, før du tilmelder dig.
  4. Når du har fundet den rette trykker du på knappen “tilmeld: dit navn” og gennemfører indmeldingen og betalingen med kreditkort.
  5. Du vil modtage en bekræftelse pr. e-mail, når du er tilmeldt og din betaling er godkendt. Du er nu medlem af foreningen og vil modtage afstemningslink til generalforsamlingen.

Hvis du ikke kan finde aktiviteterne eller knappen med dit navn på, så kan det være fordi det er barnets anden forælder, der er registreret i systemet, eller at din fødselsdato ikke er indtastet korrekt. Du kan rette din fødselsdato ved at trykke på dit navn i øverste sektion “Personer”, eller tilføje dig selv ved at trykke på “Opret forælder”.

Hvis du har problemer
Hvis der er noget der er uklart eller du har behov for hjælp, så kontakt os på kontakt@codingpirates.dk eller i #kontakt_sekretariatet